Live

Type:album
Format:CD
Performer(s):Tom Barman, Guy van Nueten
Label(s):Universal Music Belgium
Label code:986 592
Release date:17.11.2003
Present in Music centreja
Genre(s):singersongwriter
Language:English

Track-Info

1-1.River (live)
1-2.Right as rain (live)
1-3.One advice, space (live)
1-4.Everybody's weird (live)
1-5.River man (live)
1-6.My funny valentine (live)
1-7.Memory of a free festival (live)
1-8.Serpentine (live)
1-9.Fruit tree (live)
1-10.Magnolia (live)
1-11.Nothing really ends (live)
2-1.Magdalena (live)
2-2.Luxury (live)
2-3.Le poin├žonneur des Lilas (live)
2-4.Little arithmetics (live)
2-5.Harry Irene (live)
2-6.After midnight (live)

Pressinfo

Humo:
"Hoe hij (Tom Barman) de dEUS-liedjes 'One Advice', 'Space' en 'Everybody's Weird' nieuw leven inblaast, is ronduit indrukwekkend: lekker uithalend op een akoestische gitaar, terwijl zijn stem elegant weifelt tussen woede en intimiteit. [..] Als wij nog in de Sint zouden geloven, dan wisten we wel wat we in ons schoentje zouden willen."
(CV, Humo, 02-12-03, p. 193)

De Standaard:
"De ingetogen aanpak ligt Tom Barman uitstekend. Zijn stem, die bij dEUS soms te schor en beperkt klonk, klinkt hier helder en mooi hees. Als gitarist is hij vooral functioneel, wat een tegengewicht vormt voor de iets virtuozer Van Nueten. De liedjes zijn doortrokken van melancholie. ,,River'' van Joni Mitchell, een regelrecht tranendal, is een iets te zware opener; ,,Magnolia'' van J.J. Cale is een treurig liefdeslied; het obscure dEUS-nummer ,,Right as rain'' mijmert over een overleden vader; uit ,,River man'' en ,,Fruit tree'' van Nick Drake spreekt een grote vrijheidsdrang."
(De Standaard, 29-11-03, p. 6)

Gazet van Antwerpen:
"De dubbel-cd, waarvan vreemd genoeg enkel de tweede in Super Audio, pendelt tussen ambitieuze maar geslaagde covers (Bowie, Gainsbourg, Joni Mitchell, Captain Beefheart, Nick Drake) en dEUS-nummers. Die beginnen in hun naakte versie, mee ingekleurd door pianist Guy Van Nueten, een nieuw leven. Verstilde schoonheid." (Gazet van Antwerpen, 29-11-03, p. 4)

Oor :
"Een intieme en vaak ontroerende plaat" (...) "Barman is in topvorm"
(Oor, 01-01-2004)