Homebrew

Type:album
Format:CD
Performer(s):Beuzak
Label(s):Beuzak Records
Label code:BEUZAKCD 004
Release date:03.2011
Present in Music centreja
Genre(s):singersongwriter, Rock / Alternative
Language:English

Track-Info

1.More than this
2.This ship
3.Smiles
4.My soft spoken brother
5.Miss Amelia (Continental drift)
6.Good days are bad days
7.Point
8.Concussion
9.Hardest part
10.Help is on its way

Pressinfo

"De Smet heeft het allemaal zelf gedaan. En dat maakt 'Homebrew'- zijn vijfde worp in achttien jaar - nóg indrukwekkender.
Want dit is geen akoestische singer-songwriterplaat, maar een verzameling rocksongs waarvan je zou zweren dat ze door een perfect op elkaar ingestelde groep ingespeeld zijn. Met verschíllende zangers dan nog! Niet dus." (...) "Hij vermijdt zorgvuldig elke vorm van overacting, en als hij al eens tot op het randje gaat, doet hij dat op fascinerende wijze. Na negen songs waarin om elke hoek onheil dreigt, het leven als los zand door de vingers glijdt, en scheiden doet lijden, eindigt 'Homebrew' met 'Help Is on Its Way': allesbehalve een hoopgevende envoi, de titel ten spijt, maar wél het hoogtepunt van een klinkende comeback. Wij noteren in ons Grote Rockboek: Beuzak = klasbak." (***1/2)
Christophe Verbiest, Humo (17.05.2012)

"Acht jaar na het laatste album van PJDS is Pieter-Jan De Smet een band op deze eerste plaat van zijn nieuwe vermomming Beuzak (tevens de naam van z’n label dat eerder al twee platen van PJDS en een compilatie releaste). Helemaal op z’n eentje (lees: zonder de hulp van gitarist Geoffrey Burton, bassist Mirko Banovic en drummer Frederik Van Den Berghe) slaagt De Smet er in de illusie van een eigenzinnige groepsdynamiek te creëren. In wezen is het huisvlijt maar wat je hoort is een one-man-band die werk heeft gemaakt van veelzijdige zangpartijen en originele arrangementen. De muziek balanceert tussen rock en art.rock (‘My Soft Spoken Brother’ is dEUS op trip) en in ‘Point’ (het hoogtepunt qua vocalen) klinkt De Smet als een geloofwaardige bastaardzoon van Bowie, Gainsbourg en David Sylvian."
Bram Vermeersch, RifRaf #226, p.16 (juni 2011)